tisdag 5 november 2013

Fox Field...

...eller
"I´m gonna hold my horses"!!!

Jag känner att jag vill dela med mig av vad jag gjort 
och också berätta att jag SKA ta en liten paus med min tillskärning!

Jag har en pärm (ännu så länge) där jag satt in 50 stycken plastfickor
och numrerat var sida av skiljepappret 
(Gunilla har beskrivit hur hon gjort och jag gjorde nog ungefär likadant).

Några dagar i Oktober när jag var på humör för att stå och skära,
 så skar jag mig fram genom City Sampler Boken.

Men och det finns ett stort MEN här:
Jag skar inte till alla block, utan jag hoppade lite hit och lite dit.
Någonstans i bakhuvudet fanns en liten tanke om att;
Det kanske kommer lite nya tyger från Tula Pink INNAN vi
sytt oss genom hennes bok!

I förra veckan såg jag några små bilder på tyger som ska komma.
OCH 
när jag satt och läste bloggar tidigare i dag så hittade jag denna:

Klicka på länken så får Ni se Tula hålla föredrag på Quilt-Market
Där kan Ni också se några av de nya tygerna och fantastiska kviltningar! 

Absolut ett MÅSTE HA; för denna "tygtok" som
kallas Maja!

Trevlig läsning!!!




4 kommentarer:

  1. Jag har -också- fått lite knäpp med blocken. Har skurit till tom nr 50, men inte sytt än. Det kanske blir det också, när det drar i sytarmen. Ska fortsätta skära till ett tag till.Nu ska jag först till Djärva Lappar för en träff.Häls. Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att läsa att det inte bara är jag som har lite "hyss" för mig!
      Hoppas att Du hade trevligt på träffen!
      Maja

      Radera
  2. Åh, man blir ju ha-galen. Tror jag ska försöka få Brita att ta hem den nya serien. Det känns som att jag vill ha ALLA hennes tyger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha-galen är bara förnamnet;-)
      Ja, det skulle vara roligt om någon svensk butik väljer att föra hennes tyger.
      Det finns ju säkert spekulanter runt om i Sverige!!!
      Maja

      Radera