tisdag 1 oktober 2013

Oktober

I dag är det den första oktober och det innebär att det är den officiella starten för City Blocks Sampler Quilt!

Vi vet att det är många som inte hunnit få sina böcker än, men jag hoppas att ni får trevlig post i era lådor någon av de närmsta dagarna. Under tiden man väntar på boken kan man ju fundera på vad man ska sy blocken i för tyger.

 
 

I oktober syr vi blocken 5, 11, 14, 23, 37, 41, 51, 56, 79 och 88.
Vartefter du har sytt blocken, fota dem och lägg upp bilder på din blogg om du har en, eller på flickr. Eller varför inte både ock. Länka sedan till din bild genom att bläddra längs ner till inlägget och klicka på Add you link.

Om du inte har gått med i flickr-gruppen än, så är det hög tid att göra det nu.
Om du har bestämt dig för vilka tyger du ska sy blocken i får du gärna lägga upp en bild på flickr. Detsamma gäller förstås om du redan har sytt något eller några block.

Som vanligt! Ställ frågor om du har några, antingen genom att kommentera inlägget här, eller genom att skriva i lämplig diskussion på flickr!

Om du är sugen på att sy tillsammans med oss, anmäl dig! Ju fler vi är desto roligare!

Kramar
Ullis

3 kommentarer:

  1. I dagens blogg visar jag de 10 första blocken som jag sytt:
    http://majasparadis.blogspot.se/2013/10/tio-forsta-tula-block.html
    Maja

    SvaraRadera
  2. Jag också :-)
    http://gunilla-sytanten.blogspot.se/2013/10/mina-forsta-10-tula-pink-block.html

    SvaraRadera
  3. Jag är glad att jag "hoppade på" denna bloggaktivitet.
    Det blev den 25 oktober som jag visade mina oktoberblock på min blogg.

    Dollandesign

    SvaraRadera